Overzicht

Shuttel als vervangend vervoer bij dealer A-Point

Case study 29 oktober 2018 Leesduur: 2 - 3 minuten

Recent is A-Point van start gegaan met een unieke vestiging: het A-Point Service Aannamepunt Amsterdam aan de Zuidas. Hier worden A-Point-klanten snel en adequaat geholpen als ze hun auto een dag inleveren voor reparatie of onderhoud. Klanten krijgen hier onder meer gratis de Shuttel kaart mee als vervangend vervoer. In gesprek met projectmanager Benjamin Eradus van A-Point.

Het A-Point Service Aannamepunt Amsterdam aan de Zuidas is een aannamepunt voor alle A-Point-merken, dus Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA én Volkswagen Bedrijfswagens. Eradus: “We wilden graag iets extra’s bieden aan onze klanten op het gebied van ontzorging en zo is het idee achter deze vestiging ontstaan. Shuttel is de vervangend vervoeroplossing die perfect aansluit op onze doelgroep: forensen die werken op de Zuidas. Dat zijn er inmiddels ruim 40.000.

Gemakkelijk en efficiënt

Het werkt heel eenvoudig. A-Point-klanten maken telefonisch of online een afspraak. Vervolgens geven ze hun auto af voor reparatie of onderhoud, ze krijgen (als dat wenselijk is) een gratis Shuttel kaart mee als vervangend vervoer en einde dag staat de auto weer klaar. Momenteel geven dagelijks tussen de vijf en tien klanten hun hier auto af. “Soms is de auto handig, soms een (leen)fiets en soms het OV,” vervolgt Eradus. “Hoe dan ook, met Shuttel geven wij onze klanten toegang tot alle vormen van vervoer. Het A-Point-aannamepunt is op twee haltes afstand van de Zuidas. Hier pal tegenover stappen klanten zó in de tram of metro. Gemakkelijker en efficiënter kan bijna niet. En tja, waarom zouden we klanten die op de Zuidas werken een leenauto meegeven? Daar zitten ze namelijk helemaal niet op te wachten. Een leenfiets, dat is een veel betere optie, maar met slecht weer stap je misschien toch liever in de tram of metro. Het was eigenlijk een één-tweetje voor ons om deze vestiging op deze manier op te zetten.”

Croissants en koffie

Bij het A-Point Service Aannamepunt Amsterdam vinden geen werkplaatsactiviteiten plaats. De unieke vestiging is uitsluitend een punt waar klanten hun auto kunnen ‘s ochtends brengen en einde dag ophalen. “Dat kan prima,” vertelt Eradus. “Want we zijn op werkdagen geopend van 7.30 tot 19.00 uur. De klantenauto’s worden naar Hoofddorp vervoerd en daar wordt er aan de auto’s gewerkt. We hebben de afspraak gemaakt dat onze auto’s als eerste aan de beurt zijn. We willen ze einde dag natuurlijk wel weer op tijd klaar hebben staan. Een uitdaging is dat de auto’s heen en weer moeten, dus we hebben alle beschikbare tijd hard nodig. De auto’s worden per trailer vervoerd, maar we hebben ook een poule van circa tien 65+-ers die de auto’s snel en efficiënt van A naar B vervoeren. Wij zorgen er trouwens voor dat de dag goed begint voor onze klanten. Zo worden ze ontvangen met warme croissants en verse koffie. Ook beschikken we over een zitje en kunnen ze met vragen terecht bij onze gastvrouwen. Overal is aan gedacht om de A-Point-klant zoveel mogelijk in de watten te leggen.”