Overzicht

Shuttel luidt volgende fase in: “Nieuw mobiliteitstijdperk”

Artikel 4 september 2020 Leesduur: 0 - 1 minuten

Sinds de start in 2014 is Shuttel uitgegroeid tot de grootste aanbieder van mobiliteitskaarten. Shuttel biedt dagelijks meer dan 140.000 gebruikers de flexibiliteit, keuzevrijheid en het gemak bij het kiezen van de meest voordelige, snelle en/of groene vorm van mobiliteit.

Mede-directeur Wesley van Dijken: “We kunnen in vrijwel elke mobiliteitsbehoefte voorzien: openbaar vervoer, (deel)auto’s, -scooters en -fietsen, parkeren, tanken, en ritregistratie behoren onder meer tot de opties.” Gebruiksgemak voor zowel de werkgever als gebruiker staat centraal bij Shuttel. Werkgevers of zelfstandigen ontvangen slechts één factuur voor al het mobiliteitsgebruik binnen hun organisatie. Medewerkers hoeven niet meer voor te schieten, waarmee declaraties tot het verleden behoren.

Nieuw mobiliteitstijdperk

De coronacrisis legt de urgentie voor flexibele mobiliteit bloot. Wesley van Dijken: “We verwachten dat het reisgedrag van veel Nederlanders blijvend verandert. Uiteraard werken we als het kan zoveel mogelijk vanuit huis. Maar als we nu of straks toch op weg moeten naar ons werk, dan willen we flexibeler en veiliger reizen. Shuttel biedt zijn gebruikers deze flexibiliteit met het grootste vervoersaanbod van Nederland. We staan aan de start van een nieuw mobiliteitstijdperk.”

“Iedereen shuttelen”

De directie is onlangs uitgebreid met mede-directeur Klaas Pieter Roemeling: “Shuttel is marktleider in Nederland. We zien de sterke groei van Shuttel eigenlijk pas als het begin van onze (internationale) ambities. We blijven ontwikkelen aan succesvolle en nieuwe mobiliteitsproposities voor onze gebruikers in nauwe samenwerking met onze strategische partners. Mobiliteit is niet zozeer een infrastructureel vraagstuk, maar vooral een gedragsvraagstuk. Juist in combinatie met meer thuiswerken, geeft dit weer extra mogelijkheden. Het is ons doel om bedrijven te helpen om voordelig, flexibel en/of duurzaam te ‘shuttelen’.”