Overzicht

Flex & Veilig: waarom Shuttel juist nú interessant is

Artikel 19 mei 2020 Leesduur: 3 - 4 minuten

Hoe gaan mijn medewerkers straks reizen? Is er voldoende capaciteit in het OV? Vind ik het als werkgever überhaupt wel goed als mijn medewerkers het OV in deze tijd gebruiken? En hoe spreid ik de reismomenten binnen mijn bedrijf nu de overheid daarom vraagt?

Omdat de economie langzaam weer op gang komt, staan we voor belangrijke keuzes ten aanzien van onze mobiliteit. Shuttel biedt een oplossing voor alle eventuele mobiliteitsproblemen die zich de komende periode voordoen.

Uitbreiding vervoersaanbod

Het aanbod aan verschillende reisaanbieders was al groot, maar doordat de capaciteit van het OV de komende tijd lager ligt, hebben wij versneld extra reismogelijkheden gekoppeld aan ons uitgebreide vervoerspalet. Zo kunnen medewerkers met Shuttel gebruikmaken van verschillende reisalternatieven, namelijk:

  • Trein, Bus, Tram én Metro;
  • OV-fiets;
  • OV-fietsenstalling;
  • Deelauto’s van Greenwheels én Amber;
  • Elektrische deelauto's en elektrische deelfietsen van HUUB
  • Taxi’s;
  • Tanken/ laden zónder voorschot (leaseauto’s);
  • Parkeren met Yellowbrick en bij P+R’s van Q-park (nabij stations), Q-park-parkeergarages en Parkbee-parkeerlocaties;
  • Swapfiets (i.c.m. privégebruik Shuttel);
  • Ritregistratie voor kilometervergoeding privéfiets en privéauto (voor niet-leaserijders).

De vaste maandelijkse reiskostenvergoeding op de schop

Veel organisaties zijn tijdelijk gestopt met het vergoeden van de vaste maandelijkse woon-werkvergoeding. Er werd immers niet meer gereisd. Maar die situatie weer terugdraaien terwijl er nog steeds weinig wordt gereisd is in veel gevallen ook niet wenselijk.

Met Shuttel vergoed je gemakkelijk enkel de werkelijk gemaakte woon-werk-reizen. De reiskosten nemen hierdoor alleen toe als medewerkers daadwerkelijk meer reizen. De statische reiskostenvergoeding wordt op deze manier ingeruild voor een flexibeler situatie waarin, zonder extra gedoe, enkel de daadwerkelijk gemaakte reizen worden vergoed.

Hoe werkt dat dan?

Medewerkers ontvangen géén vaste maandelijkse reiskostenvergoeding op het salaris meer. In plaats daarvan worden reizen die door de medewerker als woon-werk worden aangemerkt in rekening gebracht aan de werkgever. Hetzelfde gebeurt voor zakelijk aangemerkte transacties. Dit is ook mogelijk als de medewerker met een eigen auto of fiets reist. De werkgever ontvangt voor die reizen van Shuttel maandelijks een overzicht (verrekenbestand) waarin we inzichtelijk maken welke kilometervergoeding er aan de medewerker uitbetaald moet worden.

Stuurinformatie reisgedrag inzichtelijk

“Er moeten afspraken komen met werkgevers, zodat werknemers na de intelligente lock-down niet allemaal tegelijk naar hun kantoren gaan”, aldus minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat. De oproep is duidelijk. Maar hoe doe je dit als werkgever precies? Wie kan wanneer en op welke manier naar kantoor komen? Wij helpen je bij het beantwoorden van deze vragen.

We hebben namelijk een speciale rapportage ontwikkeld waarmee inzichtelijk wordt welke werknemer wanneer op welke manier reist. Op basis van deze data, kunnen medewerkers aan- of bijgestuurd worden in hun reisgedrag, waardoor je als werkgever bijdraagt aan een betere spreiding van reizigers.

Aanvullende voordelen

Het is voor medewerkers additioneel ook mogelijk om Shuttel voor privéreizen te gebruiken. In dat geval geeft de medewerker een machtiging af aan Shuttel. Shuttel factureert en incasseert direct bij de medewerker zonder tussenkomst van de werkgever. Dit geldt alleen voor transacties die door de medewerker als privé zijn aangemerkt.

Door privégebruik toe te voegen aan de mogelijkheden van het kaartgebruik, kunnen medewerkers ook gebruikmaken van Swapfiets via Shuttel. Daarmee proberen wij het gebruik van de fiets te stimuleren. Een Swapfiets gecombineerd met een kilometervergoeding gefaciliteerd door Shuttel is dé manier om veilig reizen te stimuleren bij medewerkers in de directe omgeving van het bedrijf.

Snel starten

Normaal gesproken nemen we uitgebreid de tijd om in kaart te brengen welke specifieke inrichting van het mobiliteitsbeleid het beste bij een bedrijf past. Dat doen we vanzelfsprekend nog steeds graag, maar we begrijpen het ook als je snel aan de slag wilt. Daarom hebben we twee standaardinrichtingen ontwikkeld waarmee je vrijwel direct op weg kunt.

Shuttel biedt daarbij de volgende voordelen:

  • Een volledige oplossing vanaf € 1 per maand per medewerker.
  • 55% korting op de éénmalige kosten (€7,50 per medewerker).
  • Gratis managementinformatie.
  • Gratis interne communicatiehandleiding (inclusief voorbeelden en planning).
  • Implementatie binnen 10 werkdagen!
  • Platform voor het vastleggen van kilometervergoeding inclusief aanlevering aan uw payroll afdeling.

Over Shuttel

Shuttel bestaat sinds 2014 en helpt de afgelopen jaren al meer dan 120.000 medewerkers van uiteenlopende bedrijven en instellingen op weg. Alle vormen van reizen zijn met Shuttel te maken; gebruikers kunnen zowel zakelijke, woon-werk- als privéreizen maken zonder verder gedoe.

De volgende drie elementen vormen de sleutel tot het gebruiksgemak van Shuttel:

  • De Shuttel kaart. Met deze ene kaart kun je gebruikmaken van vrijwel alle vervoersmiddelen en –diensten.
  • De Shuttel app. Met deze app maak je op maat gemaakte reisplannen en kun je reizen classificeren.
  • De Shuttel Portal. Hierin kun je zien wat je reisgedrag is.

Met een Shuttel kaart reis je op rekening. Geld op de kaart zetten om te kunnen reizen, is dus niet langer nodig. Omdat medewerkers geen geld meer hoeven voor te schieten, behoren declaraties tot het verleden. En de zakelijke reiskosten? Die worden maandelijks, achteraf, op één factuur aan het bedrijf doorberekend.

Interesse? Neem nu contact met ons op via 033 - 303 4600 of via advies@shuttel.nl